Strona główna » Treningi Słuchowe » Metoda Tomatisa » Słuchanie, a słyszenie następny: Przebieg treningu »

Słuchanie a słyszenie

Według A. Tomatisa, najistotniejszą funkcją ucha nie jest słyszenie a słuchanie. Słyszenie jest procesem biernym, a słuchanie aktywnym.

Słuchanie wymaga świadomości, zaangażowania i woli. Oznacza to, że „słuch absolutny" nie daje nam umiejętności prawidłowego i dobrego słuchania.

Wiele dzieci dobrze słyszących często ma problemy z uwagą i koncentracją – wiemy, że kłopoty te wynikają z zaburzeń uwagi słuchowej. Trudności ze słuchaniem powodują u tych dzieci na przykład kłopoty z koncentracją, czytaniem, pisaniem i emocjami. Mamy możliwość wyćwiczyć sprawne filtrowanie wiadomości, które umożliwi koncentrację bez uczucia natłoku wiadomości. Tak przefiltrowany materiał może ulec przetworzeniu, posegregowaniu w znaczące jednostki.

Jeśli proces ten jest zaburzony pojawia się problem ze słuchaniem, trudności z nauką, komunikatywnością oraz zaburzenia zachowań społecznych. Usprawnienie uwagi słuchowej znacznie przyczynia się do zwiększonej wydajności recepcyjnej mózgu i lepszej percepcji bodźców zewnętrznych.

« poprzedni: Obszary zastosowania

Inne metody treningu słuchowego:

Metoda Warnkego Metoda Johansena
faqCzęste pytania

Tu znajdą Państwo najczęściej stawiana pytania dotyczące Metody Tomatisa.

więcej ...
cennikCennik

Cennik terapii wykonywanych w Centrum Progres.

więcej ...